Šiaulių lopšelis-darželis „Voveraitė“

„Rūšiuoju, apie gamtą galvoju“

Išmaniojoje bibliotekėlėje visuomenės sveikatos specialistė Laura vaikus supažindino su išmetamų atliekų kiekiu, atliekų įvairove ir kiek žalos padaro šiukšlės nesilaikant atliekų prevencijos. Veiklos metu vaikai prisiminė ir vardijo, kokias šiukšles išmeta namuose, kaip rūpinasi jų tinkamu rūšiavimu. Į imitacinius konteinerius vaikai dėliojo įvairias sukauptas atliekas iš popieriaus, plastiko, stiklo.

Grupėse vaikai ir mokytojos domėjosi apie maisto švaistymą, sužinojo, kiek maisto kasmet prarandame ir kas yra didžiausi maisto švaistytojai. Labiausiai vaikus nustebino tas faktas, kad patys žmonės iššvaisto daugiausiai maisto, nes per daug jo nusiperka. Buvo priimtas draugiškas sprendimas, kad visas maistas turi būti suvalgytas. Kas viską suvalgydavo, “užsidirbdavo” šypsenėlės emociuką antspauduką ant rankytės.

Vaikai žiūrėjo informacinius filmukus, kuriuose pasakojama apie atliekų prevenciją ir tvarkymo būdus, dalijosi patarimais, kaip būtų galima sumažinti atliekų kiekį. Visi kartu prisiminė atliekų panaudojimo ir perdirbimo galimybes.

Ugdytiniai buvo skatinami įsitraukti į atliekų rūšiavimą. Praktinių užsiėmimų metu buvo pateikti pagrindiniai rūšiavimo principai, vaikai suprato spalvotų konteinerių paskirtį ir atsakinėjo į klausimus apie gamtą, šiukšlių rūšiavimą, konteinerių, pažymėtų skirtingomis spalvomis, paskirtį, mokėsi suprasti kokios atliekos ir praktiškai jas rūšiuoti į improvizuotus konteineriukus, o vėliau jas išmesti į kiemo konteinerius. Norėdami įtvirtinti rūšiavimą, žaidė lavinamuosius žaidimus: “Rūšiavimo ABC” ir “Atliekų rūšiavimas”.

Vaikai su mokytoja diskutavo apie vandens taršą, atliko eksperimentą su vandeniu ir gyvūnais.

Vaikai kūrė darbelius iš antrinių žaliavų. Vieni gamino dovanas mamytėms iš naudotų plastikinių indelių ir apirusių servetėlių, kiti iš tualetinio popieriaus ritinėlių padarė paukštelius.

„Svirpliukai“ ir „Smalsučiai“ grupių vaikai atliko menines bei lavinamąsias veiklas naudodami antrines žaliavas. Veiklų metų tyrinėjo reljefą, pakartojo skaičius (dėliojo juos iš putplasčio ritinėlių, įvardijo), skaičiavo (atliko sudėties ir atimties veiksmus), lygino dydį, formą, ilgį, aukštį, pakartojo geometrines figūras (iš skritulių dėliojo augalus, mandalas). Pasitelkdami antrines žaliavas kūrė bokštą iš putplasčio gabalėlių. Veiklų metų diskutavo, aptarė meninės veiklas bei matematinės užduotis (skaičiuodami, lygindami, įvardindami skaičius, figūras, reljefus, aukštį, spalvas).

Visi praturtino savo žinias apie atliekų rūšiavimą ir gamtos saugojimą.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • DUK
  • Mokytojams
Naujienų archyvas