Šiaulių lopšelis-darželis „Voveraitė“

STEAM veiklos "Dvimatės ir trimatės figūros"

Grupės „Smalsučiai“ vaikai domėjosi geometrinėmis figūromis. Sužinojo, kad yra erdvinės figūros, kaip jos atrodo ir kokie jų pavadinimai. Naudodami paprastus žodžius ir realius pavyzdžius, aiškinosi, kuo skiriasi dvimatė nuo trimatės figūros. Ieškojo 2D figūrų realioje aplinkoje, pavyzdžiui: stačiakampis – durys ar langas; apskritimas – lėkštė ar monetos forma ir pan. 3D figūrų pavyzdžiai: kubas – žaislinis kauliukas; stačiakampis gretasienis – knyga; rutulys – žaislinis kamuolys; cilindras – pieštukas ir pan. Naudojant šiuos pavyzdžius, vaikai lengviau suprato skirtumus tarp dvimačių ir trimačių figūrų bei mokėsi atpažinti šias figūras kasdienėje aplinkoje. Tyrinėdami aplinką, savarankiškai ieškojo dvimačių ir trimačių figūrų. Nesunkiai atskyrė plokščias figūras nuo erdvės figūrų. Žinias apie figūras įtvirtino atlikdami įvairias užduotis: rūšiuodami dvimates ir trimates figūras, naudodami dvimates figūras, kurdami įvairius figūrų koliažus prie šviesos stalo, iš medinių kaladėlių statydami trimates konstrukcijas, iš magnetinio konstruktoriaus detalių kurdami aptartas ir pačių sugalvotas trimates figūras. Veiklos „Erdvė ir plokštuma“ metu įtvirtino ne tik dvimačių ir trimačių figūrų skirtumus, bet ir panašumus, pavyzdžiui, rutulys ir skritulys yra panašūs, nes abu yra apvalūs; apšviesto kubo sienos atspindys yra kvadrato formos ir pan. Vaikams patiko išgauti apšviestų figūrų vis naujus atspindžius sienos plokštumoje, svarstyti, kokios jos formos ir fantazuoti, į ką jos panašios. Veiklų metu vaikai lavino vaizduotę, smulkiąją motoriką, erdvės suvokimą, dėmesį ir susikaupimą.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • DUK
  • Mokytojams
Naujienų archyvas