Šiaulių lopšelis-darželis „Voveraitė“

Atvira veikla „Vanduo žemėje“

2025 m. spalio 23 d. priešmokyklinio ugdymo mokytoja V. Tvaskūnienė, „Smalsučiai“ grupės ugdytinius pakvietė į STEAM klasėje įkurtą laboratoriją. Tapę mokslininkais – hidrologais, vaikai domėjosi vandens pasauliu. Aiškinosi ir spėjo iš kur atsiranda vanduo, kaip jis atsirado mūsų Žemos planetoje. Susidomėję įvairiais būdais tyrinėjo vandenį – stebėjo jo savybes, aptarė, kur gamtoje galima jį rasti, diskutavo apie vandens reikšmę žmogui, gyvūnams ir augalams. Naudodamiesi įvairiomis priemonėmis ir metodais, vaikai atliko eksperimentus („Vanduo juda“, „Vanduo keliauja“, „Ledukai šiltame ir šaltame vandenyje“, „Vandens filtravimas“, „Garavimas ir kondensacija“), kūrė vandens apytakos rato modelį, konstravo jūros dugną ir tiltus iš antrinių žaliavų. Veikla buvo skirta vaikų pažinimo, tyrinėjimo ir kūrybiškumo ugdymui per aktyvų domėjimąsi vandens pasauliu.

Skaitmeninių priemonių pagalba, naudojant programas „LearningApps“, „Jigsawplanet“, „Paint.net“, „Arloopa Studio 3D“ vaikai gilino žinias apie vandens apytaką, jūros gyvūnus bei gamtos reiškinius. Meninėje veikloje jie kūrė jūros dugno kompozicijas, klausėsi gamtos garsų, atliko muzikinį kūrinį „Lietutis“ iš plastikinių maišelių sukurtus vandens lašelius.

Veiklų metu daug dėmesio buvo skiriama atviriems klausimams, hipotezių formulavimui,  bendradarbiavimui, diskusijoms, refleksijai ir aplinkosauginiam sąmoningumui. Vaikai mokėsi dirbti poromis ir grupelėmis, dalytis priemonėmis, išklausyti vieni kitus bei vertinti savo emocijas po veiklos („šypsenėlės kriauklėje“).

Vaikai įgijo žinių apie vandens reikšmę gamtai ir žmogui, išmoko atpažinti pagrindinius vandens telkinius Lietuvoje, suprato vandens būsenų kaitą ir apytakos ratą. Jie išbandė tyrinėjimo bei kūrybines veiklas, stiprino bendradarbiavimo įgūdžius ir įgijo teigiamų emocijų, suvokdami, kad nuo kiekvieno žmogaus priklauso gamtos ir vandens išsaugojimas.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • DUK
  • Mokytojams
Naujienų archyvas