Šiaulių lopšelis-darželis „Voveraitė“

Atvira veikla „Rudeninio lapo nuotykiai“

2025 m. spalio 16 d. priešmokyklinio ugdymo grupės „Smalsučiai“ vaikų rudeninis rytas prasidėjo lopšelio-darželio kieme, nuotaikingu pasisveikinimu stotelėje „Lapų šūsnyje“, skambant linksmai muzikai. Vaikai, judėdami ir linguodami lyg krintantys lapai, pasitiko dieną kupini smalsumo ir džiugesio. Šiandien jų laukė pažintinė–kūrybinė kelionė po „Auksinio rudens“ pasaulį su ežiuke „Spygliuke“ – V. Tvaskūniene.

Pirmiausia vaikai tyrinėjo įvairių medžių lapus ir vaisius. Lygino jų spalvas, formas, dydžius, pastebėjo, kad klevo lapai tarsi delniukai, o ąžuolo – tvirti ir gysloti. Rūšiuodami lapus, jie mokėsi atpažinti, nuo kokio medžio šie nukrito, vardijo lapo dalis – kotelį, gyslas, plokštelę. Aptardami lapus, vaikai turtino savo žodyną naujais žodžiais: „auksinis“, „kertuotas“, „lapija“, „rievė“, ir kūrė trumpus pasakojimus apie lapo kelionę – „Kur skrido lapelis?“, „Ką pamatė, kai leidosi?“

Toliau veikla persikėlė į stotelę „Medelių karalystė“, kur vaikai tyrinėjo medžio kamieną ir rieves, aiškinosi, ką jos pasakoja apie medžio amžių. Jie prisiminė metų laikų kaitą, kalbėjosi apie tai, kodėl rudenį lapai keičia spalvą ir krenta, kas nutinka, kai jie supūva. Šioje veikloje vaikai mokėsi stebėti, kelti klausimus ir ieškoti atsakymų.

Stotelėje „Klevo lapo taiklumas“ skambėjo juokas ir azartas – čia vaikai atliko sudėties ir atimties veiksmus žaismingu būdu: mesdami kamuolius į „lapų krepšį“, jie skaičiavo, kiek lapelių „nutūpė“ ant medžio. Vėliau, kurdami skaičių sekas iš kankorėžių, gilių ir lapų, vaikai tobulino matematinius gebėjimus.

Kalbinės raiškos ugdymui skirta stotelė „Lapų pasaulis“ virto kūrybine galerija. Vaikai iš lapų dėliojo žodžius, juos skaitė, aptarė, o kartu ant didelio plakato kūrė bendrą „lapų medį“. Kiekvienas lapas tapo mažyte vaiko mintimi, jausmu ar atradimu apie rudenį.

Smalsumą žadino ir bandymas „Pūvantys lapai“ – čia vaikai atliko eksperimentą, stebėjo, kaip laikui bėgant lapai suyra, virsta kompostu. Jie svarstė, kodėl tai vyksta, kuo toks virsmas naudingas gamtai. Diskusijos metu buvo kalbama apie tai, kaip saugoti gamtą ir kokią naudą žmogui teikia medžiai bei jų lapai.

Kūrybinių dirbtuvių stotelėje „Auksu žibantis ruduo“ vaikai į stiklainius kūrė rudenines kompozicijas – mažus gamtos paveikslus. Lapai, šakelės, giliukai ir kankorėžiai virto spalvingais rudens prisiminimais. Darbeliai spindėjo šiluma ir vaikų kūrybiškumu.

Veiklos pabaigoje vaikai sustojo prie stotelės „Kai lapai dovanoja šilumą“, kur laukė ypatinga patirtis – beržų ir klevų lapų arbatų degustacija. Vaikai ragavo, lygino skonius, kalbėjosi, kuri arbata švelnesnė, kuri kvepia labiau. Tai buvo puikus būdas kalbėti apie sveiką gyvenseną ir gamtos gėrybes.

Refleksijos metu, stotelėje „Lapų debesėlis“, vaikai dalijosi įspūdžiais: kas labiausiai patiko, ką sužinojo, kas buvo sunkiausia. Daugelis sakė, kad labiausiai juos nustebino eksperimentas su lapais ir galimybė kurti meninius darbus iš to, ką dovanoja gamta.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • DUK
  • Mokytojams
Naujienų archyvas