Šiaulių lopšelis-darželis „Voveraitė“

STEAM veikla ,,Vasaros gėrybės ir džiaugsmai“

Vaikai pasaulį pažįsta bendraudami, stebėdami, tyrinėdami ir eksperimentuodami. Vasaros laikotarpis – ypatingai palankus metas ugdyti gamtamokslinį raštingumą, ekologinę kultūrą bei artimą ryšį su gamta.

Pavasarį mažieji pradėjo savo veiklą nuo sėklų pažinimo: apžiūrėjo jų formą, spalvą, lygino dydžius, stebėjo, kaip iš sėklų sudygsta pirmieji daigeliai. Vėliau daigus perkėlė į lauko lysves ir patys prižiūrėjo – laistė, stebėjo augimą, džiaugėsi pirmaisiais pasikeitimais.

Liepos mėnesį ugdytiniai jau galėjo matuoti paaugusius pomidorus bei moliūgus, skaičiuoti užsimezgusius vaisius. Diskutuodami apie pomidorus, vaikai susipažino su naujomis sąvokomis – kas yra vaisius, uoga ar daržovė – ir bandė patys atsakyti į klausimą, prie kurios grupės priskirti šį augalą.

Net ir gamta pasirūpino netikėtais atradimais: po lietingos dienos darželio aplinkoje vaikai aptiko po beržu išdygusią grybų šeimynėlę. Norėdami sužinoti, kokie tai grybai, ugdytiniai vartė knygas, apžiūrinėjo plakatus, ieškojo informacijos internete. Paaiškėjo, kad tai pievagrybiai. Vaikai juos suskaičiavo, matavo liniuote aukštį ir plotį, o rezultatus perkėlė į diagramą. Kiek vėliau šalia berželio pasirodė ir šilbaravykiai – tai suteikė galimybę dar smalsiau tyrinėti, stebėti jų sandarą pasitelkus mikroskopus ir padidinamuosius stiklus.

Taip pat vaikai matavo gėlių – kanų ir pelargonijų – aukštį, skaičiavo žiedynus, lygino jų spalvas bei formas. Tokios veiklos skatino ne tik smalsumą, bet ir atidumą bei kruopštumą.

Daržas ir aplink jį vykstantys stebuklai tapo tikra vaikų laboratorija – vieta, kurioje jie galėjo ne tik ugdytis pažinimo gebėjimus, bet ir patirti atsakomybę už augalus bei suprasti gamtos ciklus. Vasaros darbai dar kartą priminė paprastą, bet svarbią tiesą: ką pasėjame pavasarį – tuo džiaugiamės rudenį.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • DUK
  • Mokytojams
Naujienų archyvas