Šiaulių lopšelis-darželis „Voveraitė“

Vykdomos programos

Nuo 2007 metų lopšelis-darželis dirba pagal įstaigos pedagogų parengtą ikimokyklinio ugdymo programą „Pažinimo takeliu“. Programa buvo atnaujinta 2012 m., 2017 m. ir 2025 m. Programos tikslas – atsižvelgiant į vaikų prigimtines galias, patirtį, poreikius, šeimos ir bendruomenės susitarimus, kurti lanksčius edukacinius kontekstus, įgalinančius vaikus išsiugdyti pasitikėjimo, rūpinimosi savimi ir kitais, kultūrinio ir socialinio jautrumo, komunikavimo, lankstaus mąstymo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis pradmenis.

Šia programa vadovaujasi priešmokyklinio ugdymo pedagogai. Ji skirta 5-7 metų vaikams. Programos tikslas – atsižvelgiant į kiekvieno vaiko patirtį, galias, ugdymo poreikius, vadovaujantis humanistinėmis, demokratinėmis vertybėmis, užtikrinti palankias asmenybės raidos ir ugdymo sąlygas, padėti pasirengti sėkmingai pradėti mokytis mokykloje.

Lopšelis-darželis „Voveraitė“ pripažintas sveikatą stiprinančia mokykla. Vykdomos programos tikslas —  lopšelio-darželio bendruomenės pozityvaus požiūrio į sveikatos stiprinimą ugdymas, padedant vaikams formuoti sveikos gyvensenos įgūdžius ir nuostatas, kuriant  palankią psichosocialinę ir fizinę aplinką.

Vaikų sveikatos stiprinimui sukurtos palankios sąlygos:

  • Materialinės (sporto, aktų salės, logopedo, socialinio pedagogo, sveikatos kabinetai).
  • Pedagoginės (iniciatyvūs vadovai, kūrybingi mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, visuomenės sveikatos specialistas).
  • Higieninės (švari, saugi vidaus ir išorės aplinka).

Tarptautinė programa „Zipio draugai“

Tarptautinė ankstyvosios prevencijos programa „Zipio draugai“ yra skirta ugdyti vaikų socialinius ir emocinių sunkumų įveikimo gebėjimus: ji moko vaikus suvokti ir kalbėti apie jausmus, įdėmiai išklausyti, susidraugauti ir išsaugoti draugystę, kreiptis pagalbos ir padėti aplinkiniams, įveikti vienišumą, atstūmimą, patyčias ar priekabiavimą, spręsti konfliktus, lengviau išgyventi pasikeitimus ir netektis.

Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programa

Programa skiriama kenksmingų ir psichiką veikiančių medžiagų – buitinių cheminių medžiagų, vaistų, alkoholio, tabako, narkotikų ir kitų psichiką veikiančių medžiagų – vartojimo bendrajai (pirminei) prevencijai vykdyti.

Tai smagios, įtraukiančios, naujoviškos veiklos, padedančios vaikams įgyti pasitikėjimo savimi ir išmokti spręsti keblias socialines-emocines situacijas.

Pagrindiniai programos principai:

  • Puikūs bendravimo įgūdžiai yra socialinių – emocinių kompetencijų pagrindas.
  • Jausmai veikia elgesį. Pateikiamos priemonės vaikams elgtis pozityviai.
  • Kimochis filosofija remiasi penkiais esminiais dalykais. Vaikas gali išmokti būti pagarbus, drąsus, atsakingas, atsparus, atjaučiantis, malonus.
  • Visi vaikai individualūs todėl lavėti jiems padeda individualiai pritaikytos instrukcijos ir pagalba.
  • Socialinis – emocinis ugdymas trunka visą dieną ir gali vykti tiek specialių tiek betarpiškų bendravimo situacijų metu.
  • Vaikams būtina suteikti galimybes taikyti naujai išmoktus įgūdžius.

Programa įgyvendinama penkių pagrindinių personažų pagalba. Tai Balandė Meilė, Debesėlis, Lipšniakojė, Vikšrelis ir Katė. Kiekvienas Kimochis žaislas turi po tris jausmų pagalvėles, kurios padeda vaikams kurti emocijų žodynėlį, išsakyti ir suprasti kitų jausmus. Kimochis personažai, kaip ir mes, turi bendravimo sunkumų, kuriuos mokosi išspręsti. Kartu su jais tampa daug lengviau aptarti savo bendravimo sunkumus, išspręsti problemas be gėdos jausmo žaismingu ir įdomiu būdu.

Ši programa ugdo penkias esmines socialines kompetencijas: savęs pažinimą, savęs valdymą, socialinį pažinimą, santykių kūrimo įgūdžius, atsakingą sprendimų priėmimą.

Muzikinio ugdymo programa „Mažieji voveriukai“

Tikslas — atskleisti individualius muzikinius vaikų  gebėjimus, sužadinti jų emocijas, kūrybiškumą. Parengti gabius vaikus tolimesniam ugdymui specialiose muzikos įstaigose.

Vadovė — meninio ugdymo mokytoja Diana Polekienė

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • DUK
  • Mokytojams